Turystyka
Dzień dobry!
Zaczynamy nowy tydzień, pogoda nastraja, żeby sobie poczytać o turystyce, może powspominać jak to było w wakacje, co się robiło w ferie zimowe?!
Temat lekcji: Turystyka
Otwieracie link do prezentacji: https://prezi.com/yd4vcejhba0v/?utm_campaign=share&utm_medium=copy i podręcznik str.153
I zaczynamy! Włączacie utwór Voyage Voyage, wykonawcy Desireless i próbujecie się wsłuchać w słowa piosenki :) Waszym zadaniem jest wypisać z tekstu piosenki jak najwięcej słów związanych z geografią. (Robicie zadanie w zeszycie i wysyłacie mi zdjęcie zadania z zeszytu na maila geografia.czechowice@gmail.com. Na zadanie czekam dzień, czyli jak macie lekcję np. w poniedziałek to czekam do wtorku, godz. 19:00, jak w środę to czekam do czwartku 19:00, podpisujecie tytuł maila: imię, nazwisko i klasa)
Do zeszytu zapisujemy pojęcie turystyki i przepisujecie ze slajdu co to jest.
Turystyka to wyjazdy ludzi poza miejsce zamieszkania, taki wyjazd nie może trwać dłużej niż rok i nie można podejmować pracy zarobkowej.
Wyjeżdżamy w różnych celach: poznawczych, religijnych, wypoczynkowych, zdrowotnych i biznesowych (przepisujecie slajd)
Jak już wiemy po co wyjeżdżamy, to teraz trzeba się zastanowić dlaczego wyjeżdżamy w konkretne miejsca?
O tym świadczy atrakcyjność turystyczna miejsca.
Na atrakcyjność turystyczną składają się: walory turystyczne, infrastruktura turystyczna, i dostępność turystyczna. (przepisujecie slajd)
Podrzucam link do polska z drona https://polskazdrona.eholiday.pl/, proszę poprzegladać ciekawe miejsca w Polsce.
Wiadome jest, że nasza działalność nie pozostaje bez echa. Turystyka pozostawia skutki pozytywne i negatywne. (przepisujecie do zeszytu skutki)
Podsumowując:
Zaczynamy nowy tydzień, pogoda nastraja, żeby sobie poczytać o turystyce, może powspominać jak to było w wakacje, co się robiło w ferie zimowe?!
Temat lekcji: Turystyka
Otwieracie link do prezentacji: https://prezi.com/yd4vcejhba0v/?utm_campaign=share&utm_medium=copy i podręcznik str.153
I zaczynamy! Włączacie utwór Voyage Voyage, wykonawcy Desireless i próbujecie się wsłuchać w słowa piosenki :) Waszym zadaniem jest wypisać z tekstu piosenki jak najwięcej słów związanych z geografią. (Robicie zadanie w zeszycie i wysyłacie mi zdjęcie zadania z zeszytu na maila geografia.czechowice@gmail.com. Na zadanie czekam dzień, czyli jak macie lekcję np. w poniedziałek to czekam do wtorku, godz. 19:00, jak w środę to czekam do czwartku 19:00, podpisujecie tytuł maila: imię, nazwisko i klasa)
Do zeszytu zapisujemy pojęcie turystyki i przepisujecie ze slajdu co to jest.
Turystyka to wyjazdy ludzi poza miejsce zamieszkania, taki wyjazd nie może trwać dłużej niż rok i nie można podejmować pracy zarobkowej.
Wyjeżdżamy w różnych celach: poznawczych, religijnych, wypoczynkowych, zdrowotnych i biznesowych (przepisujecie slajd)
Jak już wiemy po co wyjeżdżamy, to teraz trzeba się zastanowić dlaczego wyjeżdżamy w konkretne miejsca?
O tym świadczy atrakcyjność turystyczna miejsca.
Na atrakcyjność turystyczną składają się: walory turystyczne, infrastruktura turystyczna, i dostępność turystyczna. (przepisujecie slajd)
Podrzucam link do polska z drona https://polskazdrona.eholiday.pl/, proszę poprzegladać ciekawe miejsca w Polsce.
Wiadome jest, że nasza działalność nie pozostaje bez echa. Turystyka pozostawia skutki pozytywne i negatywne. (przepisujecie do zeszytu skutki)
Podsumowując:
- dowiedzieliście się co to jest turystyka
- poznaliście cele wyjazdów turystycznych
- analizowaliście atrakcyjność turystyczną
- poznaliście skutki turystyki
Zadanie obowiązkowe.
Termin przesyłania 03.04.2020r.
Proszę wybrać sobie jeden temat i napisać wypracowanie (minimum 2 strony A5). Wypracowanie ma być w zeszycie, czytelnie zapisane. Zdjęcia zadania przesyłacie na adres email geografia.czechowice@gmail.com, Konieczne podpisujecie w tytule maila: imię, nazwisko, klasa.
- Przeanalizuj region województwa śląskiego pod względem atrakcyjności turystycznej (patrz lekcja: walory, infrastruktura, dostępność), wypisz miejsca atrakcyjne turystycznie wg Ciebie i określ, czy Śląsk jest atrakcyjnym turystycznie regionem Polski.
- Przypomnij sobie najciekawsze wakacje twojego życia i opisz je. Zawrzyj informacje o atrakcyjności turystycznej regionu, miejsca w którym byłeś/byłaś (patrz lekcja: walory, infrastruktura, dostępność).
- Wakacje twoich marzeń! Opisz miejsce, do którego chciałbyś/chciałabyś pojechać. W opisie zawrzyj informacje o atrakcyjności turystycznej regionu (patrz lekcja: walory, infrastruktura, dostępność).
Komentarze
Prześlij komentarz